Logo

Neden Adwords?


Neden Adwords?

Adwords Google’ın çevrimiçi reklamcılık programıdır. 2000 yılından itibaren kullanılmaya başlamıştır ve Google gelirlerinin %90’ını oluşturur.

İnternet kullanımının gün geçtikçe arttığı rakamlarla ortadadır. TUİK verilerine göre 2013 yılında %48,9 ola internet kullanımı 2014 yılında %53,8e yükselmiştir.

 

 

İnsanların internet kullanımlarında genellikle arama motorlarını kullanıldığı ve ülkemizde Google kullanım oranının %95 olduğu düşünülürse Adwords’ün ne derece önemli bir reklam mecrası olduğunu görürüz.

Adwords’ü diğer reklam mecralarından farklı kılan önemli avantajları vardır. Yazının geri kalanında bunlardan bahsetmek istiyorum.

Adwors hedef kitleye ulaşmanızda büyük kolaylıklar sağlar. Yapacağınız anahtar kelime seçimleriyle ürün veya hizmetinize ulaşmak isteyen kişilere reklamınızı gösterebilirsiniz. Ayrıca reklamınızı göstereceğiniz bölgeleri, şehirleri, ülkeleri seçebilirsiniz. Hedef kitlenizin davranışları göz önünde bulundurularak reklamınızın gösterileceği saat aralıklarını belirleyebilirsiniz.

Bir reklam yatırımının en önemli noktası yaptığınız yatırımın getirisini ölçebilmenizdir. Adwords’te reklam kampanyanız hedefine ulaştı mı? Müşterileriniz hangi reklam kampanyanızdan sonra geri dönüş sağladı? Ayırdığınız bütçenin yeterli mi yada fazla mı? Bunların her birini ölçümleyebilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı test edebilir istediğiniz zaman durdurabilirsiniz. Ve yaptığınız reklamların bütçesini herhangi bir sınırlama olmadan belirleyebilirsiniz.

Sonuç olarak çoğalan internet kullanımı ve internetin en önemli reklam alanı olan adwords işletmeler tarafından kesinlikle kullanılmalıdır.